Термін “технологія” походить від грецького Techne- мистецтво, і logos -наука,вчення.
Тобто “технологія” - це наука про майстерність, мистецтво здійснювати
виробничий процес.М.В.Кларін:
Тобто “технологія” - це наука про майстерність, мистецтво здійснювати
виробничий процес.М.В.Кларін:
Педагогічна технологія означає системну
сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і
методологічних засобів, використовуваних для
досягнення педагогічної мети.
досягнення педагогічної мети.
За визначенням ЮНЕСКО:
Це системний метод створення,
застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з
урахуванням технічних і
людських ресурсів в їх взаємодії, які ставлять своїм завданням оптимізацію форм освіти.
людських ресурсів в їх взаємодії, які ставлять своїм завданням оптимізацію форм освіти.
q проблемне
навчання;
q навчання у
співпраці;
q різнорівневе
навчання;
q кейс-метод.
це педагогічна технологія, що створює
найкращі умови, направлені на самостійну активну пізнавальну діяльність кожного
учня з урахуванням його схильностей і здібностей, придбання ним свого
власного практичного досвіду.
(від англійського case - випадок,
ситуація, метод конкретних ситуацій) - метод активного проблемно-ситуативного
аналізу, заснований на навчанні шляхом вирішення конкретних завдань - ситуацій
(вирішення кейсів).
•
забезпечити
засвоєння учбового матеріалу кожним учнем в зоні його найближчого розвитку на
основі особливостей його суб'єктного досвіду.
•
спільними
зусиллями групи студентів проаналізувати ситуацію - case, що виникає при
конкретному станові справ, і виробити практичне рішення;
•
закінчення процесу
- оцінка запропонованих алгоритмів і вибір найкращого з них у контексті
поставленої проблеми.
1)
Умовне ділення
учнів на групи (по рівню знань, інтересам, здібностям, по уміннях працювати на
комп'ютері). Групи виділяються неявно, і увага учнів на них не акцентується.
Жодних списків груп «слабких», «середніх», «сильних» не складається. Умовно
можна розділити клас на 3 групи:
- учнів, що засвоюють матеріал з низьким темпом, і, як правило, мають обмежені уміння при роботі з ПК;
- учнів з середнім темпом засвоєння матеріалу і їх уміння працювати на ПК
досягли певного рівня;
- учнів, що вчаться з високим темпом та володіють високими уміннями і
знаннями при роботі на ПК. В процесі навчання, при вивченні різних тем курсу,
учні можуть умовно потрапляти в різні групи, залежно від їх знань, умінь,
інтересів та ін.
2)
Розробка
навчального матеріалу та підбору завдань різного рівня у відповідності до
стандартів освіти з даного предмета (група з низьким рівнем), завдань високого
рівня складності (друга та третя група) та врахуванням знань та здібностей
учнів класу.
3)
Організація
самостійної роботи учнів. Найважливіше в
цьому етапі спланувати роботу таким чином, щоб максимальна частина матеріалу
для вивчення була віддана на самостійне вивчення, з дозованою допомогою
вчителя.
4)
Фронтальні форми
роботи - індивідуальні, парні, групові.
5)
Оцінювання
діяльності учнів.
1)
Наявність
проблемної ситуації.
2)
Колективне рішеня
проблеми.
3)
Багатоальтернативність
рішення; принципова відсутність єдиного рішення.
4)
Єдина мета при виробленні рішень.
5)
Наявність системи
групового оцінювання діяльності.
6)
Наявність керованої емоційної напруги учнів.
•
добровільний вибір
кожним учнем рівня засвоєння учбового матеріалу;
•
головний акцент у
навчанні робиться на самостійну роботу в індивідуальному темпі.
•
Case-studiеs-
навчальні конкретні ситуації спеціально розробляються на основі фактичного
матеріалу з метою подальшого розбору на навчальних заняттях.
•
В ході розбору
ситуацій студенти навчаються вчаться діяти в «команді», проводити аналіз і
приймати управлінські рішення.
•
Самостійна пізнавальна діяльність
студентів.
•
Підвищення успішності і якості знань (особливо за рахунок зменшення
незадовільних оцінок і збільшення кількості гарних і відмінних оцінок).
•
Формує в студентів стійкий інтерес до предмета, вміння самостійно
працювати.
•
Підвищується емоційний відгук школярів на процес пізнання, мотивацію
навчальної діяльності, інтерес на оволодіння новими знаннями.
•
На таких уроках комфортно учням з різним рівнем підготовки. Учням, з
високим рівнем підготовки, особливо подобаються ті завдання, які вимагають
застосування їх власних знань, які подають додаткову інформацію. Учні зі
слабким рівнем одержують задоволення, у них створюється "ситуація
успіху", оскільки їм доводиться працювати зі значно більш доступним
матеріалом, ніж при традиційній формі організації уроку.
•
Використання принципів проблемного навчання.
•
Отримання навичок роботи в команді.
•
Вироблення навичок найпростіших узагальнень.
•
Отримання навичок презентації.
•
Отримання навичок прес-конференції, уміння формулювати
питання, аргументувати відповідь.
•
Підвищити
пізнавальний інтерес до дисциплін, що вивчаються.
•
Покращити
розуміння навчальної дисципліни.
•
Сприяє
розвитку дослідницьких, комунікативних та творчих навичок прийняття рішень.
Для того щоб навчальний процес на основі case - технологій був ефективним,
необхідні дві умови:
·
хороший кейс
·
певна методика його використання
в навчальному процесі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий