Особливості реалізації педагогічних технологій у процесі тьюторської діяльності


Термін “технологія” походить від грецького Techne- мистецтво, і logos -наука,вчення.
Тобто “технологія” - це наука про майстерність, мистецтво здійснювати
виробничий процес.М.В.Кларін:

Педагогічна технологія означає системну сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, використовуваних для
досягнення педагогічної мети.

За визначенням ЮНЕСКО:
Це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і
людських ресурсів в їх взаємодії, які ставлять своїм завданням оптимізацію форм освіти.
 
  
q  проблемне навчання;
q  навчання у співпраці;
q  різнорівневе навчання;
q  кейс-метод.
  
це педагогічна технологія, що створює найкращі умови, направлені на самостійну активну пізнавальну діяльність кожного учня з урахуванням його схильностей і здібностей, придбання ним свого власного  практичного досвіду.

(від англійського case - випадок, ситуація, метод конкретних ситуацій) - метод активного проблемно-ситуативного аналізу, заснований на навчанні шляхом вирішення конкретних завдань - ситуацій (вирішення кейсів).


         забезпечити засвоєння учбового матеріалу кожним учнем в зоні його найближчого розвитку на основі особливостей його суб'єктного досвіду.

         спільними зусиллями групи студентів проаналізувати ситуацію - case, що виникає при конкретному станові справ, і виробити практичне рішення;
         закінчення процесу - оцінка запропонованих алгоритмів і вибір найкращого з них у контексті поставленої проблеми.


1)   Умовне ділення учнів на групи (по рівню знань, інтересам, здібностям, по уміннях працювати на комп'ютері). Групи виділяються неявно, і увага учнів на них не акцентується. Жодних списків груп «слабких», «середніх», «сильних» не складається. Умовно можна розділити клас на 3 групи:
- учнів, що засвоюють матеріал з низьким темпом, і, як правило,  мають обмежені уміння при роботі з ПК;
- учнів з середнім темпом засвоєння матеріалу і їх уміння працювати на ПК досягли певного рівня;
- учнів, що вчаться з високим темпом та володіють високими уміннями і знаннями при роботі на ПК. В процесі навчання, при вивченні різних тем курсу, учні можуть умовно потрапляти в різні групи, залежно від їх знань, умінь, інтересів та ін.
2)   Розробка навчального матеріалу та підбору завдань різного рівня у відповідності до стандартів освіти з даного предмета (група з низьким рівнем), завдань високого рівня складності (друга та третя група) та врахуванням знань та здібностей учнів класу.
3)   Організація самостійної роботи  учнів. Найважливіше в цьому етапі спланувати роботу таким чином, щоб максимальна частина матеріалу для вивчення була віддана на самостійне вивчення, з дозованою допомогою вчителя.
4)   Фронтальні форми роботи - індивідуальні, парні, групові.
5)   Оцінювання діяльності учнів.

1)      Наявність проблемної ситуації.
2)      Колективне рішеня проблеми.
3)      Багатоальтернативність рішення; принципова відсутність єдиного рішення.
4)       Єдина мета при виробленні рішень.
5)      Наявність системи групового оцінювання діяльності.
6)       Наявність керованої емоційної напруги учнів.

         добровільний вибір кожним учнем рівня засвоєння учбового матеріалу;
         головний акцент у навчанні робиться на самостійну роботу в індивідуальному темпі.

         Case-studiеs- навчальні конкретні ситуації спеціально розробляються на основі фактичного матеріалу з метою подальшого розбору на навчальних заняттях.
         В ході розбору ситуацій студенти навчаються вчаться діяти в «команді», проводити аналіз і приймати управлінські рішення.


         Самостійна пізнавальна діяльність  студентів.
         Підвищення успішності і якості знань (особливо за рахунок зменшення незадовільних оцінок і збільшення кількості гарних і відмінних оцінок).
         Формує в студентів стійкий інтерес до предмета, вміння самостійно працювати.
         Підвищується емоційний відгук школярів на процес пізнання, мотивацію навчальної діяльності, інтерес на оволодіння новими знаннями.
         На таких уроках комфортно учням з різним рівнем підготовки. Учням, з високим рівнем підготовки, особливо подобаються ті завдання, які вимагають застосування їх власних знань, які подають додаткову інформацію. Учні зі слабким рівнем одержують задоволення, у них створюється "ситуація успіху", оскільки їм доводиться працювати зі значно більш доступним матеріалом, ніж при традиційній формі організації уроку.

         Використання принципів проблемного навчання.
         Отримання навичок роботи в команді.
         Вироблення навичок найпростіших узагальнень.
         Отримання навичок презентації.
         Отримання навичок прес-конференції, уміння формулювати питання, аргументувати відповідь.
         Підвищити пізнавальний інтерес до дисциплін, що вивчаються.
         Покращити розуміння навчальної дисципліни.
         Сприяє розвитку дослідницьких, комунікативних та творчих навичок прийняття рішень.


Для того щоб навчальний процес на основі case - технологій був ефективним, необхідні дві умови:
·         хороший кейс
·         певна методика його використання в навчальному процесі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий