Порівняльна характеристика систем дистанційного навчання

WebTutor

Ø    система комплексної автоматизації бізнес-процесів, пов’язаних з підбором, оцінкою, тестуванням та навчанням персоналу, систематизацією та зберіганням знань, а також з управлінням і взаємодією між співробітниками і HR-підрозділом.
Ø    Систему WebTutor відрізняє модульний підхід, що дозволяє створювати на базі набору програмних модулів гнучко настроювані системи, функціонал яких залежить від завдань, що стоять перед замовником.
Ø    Розробником системи дистанційного навчання Webtutor є компанія WebSoft (м. Москва) – провідний російський розробник програмного забезпечення.

Модульна об’єктно-орієнтована навчальна система (Moodle)

Ø    є пакетом програмного забезпечення для створення курсів дистанційного навчання та web-сайтів.
Ø    Цей проект був створений для підтримки та досліджень теорії «social constructionist framework of education» в Curtin University of Technology,  Австралія.
Ø    Moodle функціонує на серверах, які підтримують РНР і MySQL.
Ø    До складу Moodle входить модуль «Урок», що дозволяє організувати найпростіший процес навчання (лекційний матеріал) з тестуванням після кожної теми, тобто студент відповідає, а система підбирає наступне питання у відповідності до отриманої відповіді.
Ø    Система Moodle – це повністю відкритий і вільно поширюваний проект. Підтримується російська мова.
Особливості Moodle:
q    система спроектована з урахуванням досягнень сучасної педагогіки c акцентом на взаємодію між студентами;
q    може використовуватися як для дистанційного, так і для очного навчання;
q    має простий і ефективний web-інтерфейс;
q    дизайн має модульну структуру і легко модифікується;
q    підключення мовних пакетів (43 мови) дозволяє досягти повної локалізації;
q    студенти можуть редагувати свої особисті облікові записи, додавати фотографії;
q    кожен користувач може вказати свій локальний час, в який для нього будуть переведені всі дати (наприклад, терміни виконання завдань);
q    кожен курс може бути додатково захищений за допомогою кодового слова;
q    багатий набір модулів-складових для курсів: Чат, Опитування, Форум, Глосарій, Робочий зошит, Урок, Тест, Анкета, Scorm, Survey, Wiki, Семінар, Ресурс (у вигляді текста, веб-сторінки або у вигляді каталогу);
q    майже всі тексти, що набираються можуть редагуватися вбудованим WYSIWYG редактором;
q    усі оцінки завдань можуть бути зібрані на одній сторінці (або у вигляді файлу);
q    доступний повний звіт щодо входу користувача в систему і роботи, з графіками і деталями роботи з різними модулями;
q    можливе налаштування e-mail (розсилки новин, форумів, оцінок та коментарів викладачів).
Основні можливості програмного продукту WebTutor:
q    підтримка процесу дистанційного навчання;
q    вбудовані функції навчального порталу;
q    розвинений механізм тестування;
q    електронні конференції;
q    управління базами знань, у тому числі інтеграція із зовнішніми інформаційними джерелами;
q    управління контентом навчального сайту на базі технології WebBinder;
q    можливості для інтеграції із зовнішніми інформаційними системами, в тому числі з системами обліку персоналу;
q     можливості інтеграції з системами оцінки та атестації персоналу;
q    налаштування сайту на корпоративний дизайн клієнта.

Переваги
Moodle
     безкоштовність;
     відкритий вихідний код і ліцензія GPL, що дозволяє будь-яку її зміну;
     підтримка великою кількістю людей з усього світу;
     висока продуктивність;
     підтримка більш ніж 70-и мов світу;
     можливість працювати з кодуванням UTF-8;
     відповідність вимогам CSS і XHTML 1.0 Transitional;
     більше ніж 37 тисяч зареєстрованих Moodle web-сайтів, більше 16 млн. користувачів, 1,8 млн. викладачів, 1,6 млн. дистанційних курсів.
WebTutor
  Гнучка цінова політика, тобто можливість придбання як системи в цілому, так і окремих модулів.
   Вартість впровадження не залежить від кількості користувачів.
Масштабованість – можливість використання системи як для невеликих компаній з чисельністю в кілька сотень людей, так і для корпорацій федерального масштабу з кількістю співробітників більше 100 000 осіб.
Можливість гнучкої інтеграції з існуючою ІТ-інфраструктурою замовника з мінімальними витратами, включаючи ERP-системи (SAP, Oracle, Microsoft), корпоративні портали (SAP, MS Sharepoint, IBM WebSphere), системи кадрового обліку (Бос-кадровик, 1С та ін.), поштові системи та системи обліку користувачів.

Висновок
  На сьогоднішній день кожна з розглянутих систем дистанційного навчання має свої переваги та недоліки, реалізують важливі для електронного навчання функції.
      У часи глобальної інформатизації усіх сфер життя особливо важливою є підтримка передових
технологій та заохочення користувачів до роботи та навчання у дистанційних системах з організацією інтерактивної взаємодії. Це проведення on-line зустрічей, презентацій, переговорів, нарад, і організація web-конференцій, докладів, лекцій, навчальних семінарів і тренінгів. На сьогодні тільки деякі з дистанційних систем (такі як BlackBoard, eLearning 3000, WebTutor, Adobe Connect Training) можуть підтримувати зазначені функції, а тому обирати найкращу слід насамперед із таких систем. Зрозуміло,  що чим більше функцій система здатна адекватно підтримувати, тим дорожче виявляється її вартість.
       Окрім цього, на ціну впливає також популярність компанії-розробника та розповсюдженість системи. Виключення у даній ситуації становить система Moodle, в якій хоч базова комплектація і не реалізовує багато з важливих функцій, але її широка розповсюдженість, безкоштовність та можливість зміни та додавання нових функціональних можливостей робить цю систему досить привабливою та перспективною.

       Однак потрібно усвідомлювати, що на утримання та дороблення системи Moodle потрібно мати в штаті висококваліфікованих, а, отже, і високооплачуваних, фахівців з програмування та проектування дистанційних систем.

Комментариев нет:

Отправить комментарий